maanantai 10. huhtikuuta 2017

Jäyheää tää on...verotus siis

Hei!

Ajattelinpa jälleen tuupata tätä blogia, vaikka ainakaan katseluja ei näytä kertyvän. Pitäisi sitten kai ottaa se paljon mainostettu Google adwords etc. käyttöön, vaikka en ole niiden puolesta. Tai sitten tulisi kehittää mediaseksikäämpiä tageja.XDDD No, eipä silti minä olen Suomalainen ja pusken läpi vaikkei täällä ihmeisiä näytä käyvän. Katsotaan kuinka monta postia saan rauhassa kirjoitella ja loppuuko usko ennemmin kuin tänne uskaltaa muita tulla tupsahtaa.^-^

Itsepäisenä olen päättänyt olla mainostamatta blogiani millään sosiaalisella foorumilla tai kanavalla, sillä minusta ihmiset hukkuvat mainoksiin jo ennen tätäkin tekstiä. Jokseenkin olen ollut huomaavinani, etteivät Suomalaiset ole laaja-alaisesti Bloggaaja kansaa. Olen visiteerannut useammalla kuin yhdellä blogisivulla, jotka on tehty hyvin ja hienosti täynnä mitä erinomaisempia sivuja ja tietopaketteja, mutta ei sitten yhtään kommenttia ole kukaan viitsinyt jättää. Ei ainakaan sellaista, jotka olisivat jääneet näkyviin. Toisaalta, jos sivulla silti käy vilske ja vilinä, niin kaipa sitä tulee toimeen ilman niitä kommenttejakin.^-^b

Se, että olen elellyt hiljaiseloa nyt viime päivien ajan on johtunut upeasta kevät säästä ha siitä, että olen koostanut itsekseni Toiminimi yrittäjän veropakettia PowerPoint muotoon. Olen hakenut selkeitä ohjeita uuden yrittäjän elämään ja mitä kaikkia asiakirjoja sitä tarvitsee, kun aloittaa yritystoiminnan. Ohjeita kyllä löytyy, mutta kuinka selkeitä ne ovat riippuu kai lukijasta.^-^

Itselläni ei ole mitään taustaa yrittäjäksi saati koulunpenkiltä ravittuja matikan taitoja, joten kaikki suosittelevat ottamaan oman kirjanpitäjän, niin pääsee helpolla. Ja sitä minäkin suosittelen, vaikka olen päättänyt ainakin näin ensialkuun katsoa, josko sitä voisi itse tehdä osan työstä. Ajattelin antaa sitten lopun paketissa kirjanpitäjälle, jos näyttää, että tulee kiire ja oma matikkapää ei riitä.

Tässä suhteessa yksinkertainen tilikirja näyttäisi olevan jotain, minkä meikäläinenkin vielä hallitsee, joskin se verotus... Hula-laa! Siinä onkin yksi pähkinä purtavaksi... ja se olikin se syy, miksi aloin koostamaan sitä PowerPoint esitystä.^-^b

Ymmärrän varsin hyvin ALV:n, Ennakkoperinnän idean ja YEL:n, mutta kun ajatellaan kuinka paljon sitä on jo yhden henkilön toimesta maksettu, niin tuntuu hurjalta vielä maksaa kunnallisvero että kirkollisvero, etc. etc. siihen päälle. Veroihin ja muihin kuluihin menee hyvinkin puolet siitä mitä omalla työllään irti saa, joten siinä suhteessa on kai helpompi olla palkansaajana, on ainakin tiedossa mitä sinne tilipussin pohjalle ropsahtaa kerran kuussa tai kahdesti. Eniten itseäni harmittaa se, kuinka paljon ostaja joutuu maksamaan pienestä työstä, kun hintaa joutuu kiskomaan ylös, jotta saa kaikki kulut katettua. Pelkkä ALV:n lisääminen hintaan, niin se todella laittaa miettimään kaikkia verotuksen muhkuroita oikein kunnolla.

Silti nyt olen siis updatannut itseni tämän päivän osalta ja palailen asiaan varmaankin, heti kun olen saanut esityksen valmiiksi... ja maltan palata sisälle rapsuttelemasta pihanurmikkoa talven jäljiltä.

Iloista päivää ja kevät virnettä naamalle. ^-^/

T. Ela

Me Online!
Ajanvaraus

 

My Patreon: Clickie me

Bitcoin: 17pK2NkHXGPGzpcn8fhYqvnng5vhVCekAw


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti